Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Zetterblom - 8 juni 2009 08:04

Jaha det var ett tag sen sist, men så är det när man är förvisad till att använda datorn på jobbet. Jag har nu ägnat april och maj månad med att borsta hund. Jag hade glömt bort hur mycket dom faktiskt kan fälla. En väninna jag skickade en bild till tyckte skämtsamt att jag nog kunde anmäla två hundar till nästa utställning. Det gjorde jag inte. Däremot anmälde jag till en som precis gått av stapeln. Efter en helg fylld med barnkalas och släktingbesök, klämde vi alltså in en utställning också.

Vi började helgen med att ha barnkalas, 13 st sjuåringar invaderade hemmet till Ottos stora förtjusning. Wow vad mycket lekkamrater. Han blev kramad och gullad med. Men fick tyvärr inte vara med när de lekte kull, då han nog skulle kulla alla. Han fick motvilligt följa med matte in i köket.

Fortsättning följer, nu kallar jobbet.

Ja nu är jag tillbaka ett dygn senare.

Ja barnkalaset avlöpte väl och trötta gick vi till kojs, för att på lördagmorgonen starta kl 06.00 för det skulle ju komma gäster även denna dag. Efter en hel dags kalasande så var det dags för att försöka tvätta och fluffa hunden inför söndagens utställning. Men allt går som en dans i gott sällskap och ett glas gott vin. Söndag morgon var det så dags för att köra iväg natt gästerna, lämna dotterna hos farmor och farfar eftersom maken så fint planerat in en golftävling samtidigt, och åka på utställning. Utställningen gick hyfsat. Otto skötte sig exemplariskt,( handlerkursen gav utdelning) och domarkritiken var strålande, men det räckte inte ända fram utan Otto slutade som 2:a bästa hane med ck. Det är bara att gratulera Freddy och Daniel. (Vi ses i Avesta på lördag.)

Helgen har varit intensiv så fram på sena eftermiddagen när jag stod med rumpan i vädret och rensade ogräs så låg det en utslagen hjälte mitt på gräsmattan och snarkade. Mammas lille snutt ville knappt inte följa med på en promenad på kvällen. Det tar på krafterna att kalasa.

Ovido - Quiz & Flashcards