Alla inlägg under januari 2011

Av Zetterblom - 25 januari 2011 19:20

I söndags gjorde jag misstaget att titta på filmen Hachiko. Har ända sen jag fick reda på att historien skulle filmatiseras har jag sagt att jag inte tänker se filmen. Men så i fredags kommer maken hem och meddelar att en snäll arbetskamrat har lånat ut en film till oss, Hachiko. Visst man kan göra ett val att inte se den. Bara för att den finns här hemma så behöver man inte se den, men det är som när det ligger en chokladkaka i ett skåp och bara ropar ens namn. Man bara måste!

Hela familjen bänkade sej i söndags förmiddag. Otto stod och tittade intresserat på tv:n. Kanske han kände släktskapet :) Själv grät jag från det att filmen började och åtskilliga timmar efter att den slutat. Filmen bara påminner om hur speciell och intelligent denna ras är. Samt att känslor från våra tidigare 2 pojkar och deras bortgång kom fram.

Det var en underbar film, men väldigt känslosam. Precis som med chokladen skulle jag tänkt mej för kanske en tredje gång innan jag tog beslutet att se denna film.

Är du beredd på att gråta floder så är det helt klart en bra film. Det är ju ändå en verklighetsbaserad historia.

Av Zetterblom - 17 januari 2011 20:40

I förra veckan fyllde lille Ottoplutt år. 5 för att vara mer exakt. Givetvis ska då också han ha kalas, men det blev bara husse, matte och lillis. Lillis var den som var mest engagerad i det hela. Hon gjorde en vacker skapelse till Otto utav hundmat (på burk), frolic samt olika sorters tuggmojänger. Denna serverades på ett fat under sång och pompa och ståt. Jag är rätt övertygad om att födelsedagsbarnet själv inte förstod ett smack. Han tittade lite skeptiskt på tårtskapelsen för att sedan lukta försiktigt på den. Sen kunde han börja plocka isär den bit för bit och äta en sak i taget. (Nej, han är inte som andra hundar men vi älskar honom gränslöst ändå). Trodde att jag skulle få löpa gatlopp hela natten med Otto och hans mage efter allt kalasande, men det behövdes inte. Nej det kom med två dagars fördröjning, sen kom visst allt på en gång. Stackarn har levt på kokt fisk hela helgen. Men jisses vad intelligent han kommer att bli!

Tack och hej, leverpastej!

Av Zetterblom - 8 januari 2011 19:34

Det svider i hjärtat, men imorgon så åker julen ut. Det är så mysigt med allt ljus som julen och granen medför, men allt roligt har väl ett slut. Granen var väl kanske inte den vackraste men den har spridit ljus och glädje och inte allt för mycket barr.

  

Av Zetterblom - 8 januari 2011 19:31

Ja Otto då under hela jullovet. Jo han har nog haft det väldigt bra då han har varit med mest överallt (utom bio och skridskodisco). Men ibland blir han väldigt trött på sin flock:

  

Av Zetterblom - 8 januari 2011 19:27

Häromdagen hade dottern en ridtävling som löpte på hela undervåningen. De tävlande var dottern själv, Fia-Lisa, Hans-Orvar och Lars-Krister på ponnyerna Spirit, Alibi, Aala samt Dali. Grenarna de tävlade i var galopp, hopp, tölt och dressyr. Jisses vad de tävlande kämpade om priserna. Det lustiga var att alla hade samma klädsel :)

  

Av Zetterblom - 8 januari 2011 19:16

Ja jullovet börjar lida mot sitt slut, men vilka underbara veckor. Vi har hunnit med mycket! Dottern och maken har varit sjuka i omgångar. Vi har skottat snö, och skottat lite till, åkt snowracer o tefat, åkt skridskor, skidor, varit på bio och ätit alldeles för mycket popcorn.

Och jag har hunnit riva ut hela min och dotterns garderob och tokstädat. Samt möblera om sovrummet litegrann.

Se själva!

    

Ja det var dotterns och min garderob (maken har fått flytta ut i en egen garderob).

Och här är sovrummet:

    

Lilla ljusstaken på skänken fyndad jag på Drömgården i Norrköping som hade 50% på julprylar. Tror den dock ska få stå framme året om för den är så söt.

Skapa flashcards