Alla inlägg under februari 2010

Av Zetterblom - 16 februari 2010 20:34

Ja nu har jag fått in lite bilder på datorn så det är väl dags att infria löftet att lägga ut lite bilder.

Vi har Otto den majestätiske som blickar ut över ägorna, ömsom gömmer sig i snön. Dottern och jag som "åker" skridskor på Göta Kanal. Vi har väldigt mycket draghjälp av han den fyrbente som älskar att springa fort. Samt mitt senaste loppisfynd, ljuslådan. Det blir inte så mycket skrivande just nu för jag tycker att allt är jättetrist. Snö överallt och ryggen värker efter allt skottande, kort om personal på jobbet så vi andra får täcka upp, och inget roligt som händer.Som tur är ska dottern, jag och Otto åka till mormor och morfar så vi får lite miljöombyte. Nej nog svamlat, här kommer bilderna.

  

     

Av Zetterblom - 7 februari 2010 20:23

Jag har inte skrivit något på länge. Men jag har som många andra ägnat min fritid åt att skotta snö.Skotta loss bilen o dyl. Jag har dock hunnit med lite annat därimellan. Förra helgen kom min kära mor på besök (pappa var kvar hemma och körde snö). Vi besökte en loppis som hastigast och med hem kom en liten gullig vas och en stor plåtask (jag har fotat den så bild kommer senare), och den var perfekt till ljus. Ottos nya sele har kommit. Den blev röd och han är jättestilig i den, bild på det kommer givetvis också. Men just nu ligger jag faktiskt i sängen och klockan är20.30, och jag ska sova. Vi har haft familjeutflykt idag eftersom vi inte sett så mycket av varandra den senaste tiden då snön genererat en hel del arbete. Vi har varit i Kisa hela dagen och åkt slalomskidor. JAG räknade ut att det var ca 13 år sedan jag senast åkte slalom. Det känns i kroppen kan jag meddela. Usch vad ont det gör överallt. Sen srattade min käre make ut min utrustning som har ca 20 år på nacken. Men det gick att ta sig fram på det med. Ha! Nej nu måste jag sova, det är tyvärr måndag imorgon och arbetsdag. God natt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards