Alla inlägg under augusti 2010

Av Zetterblom - 2 augusti 2010 20:13

Som jag nämnde tidigare så var vi ju och köpte en ny säng till dottern. Vad bra uttryckte maken, då kan vi ju sälja hennes gamla. Men icke sa frun i huset. Den står numera på verandan och inbjuder till lite avkoppling eller till och med en tupplur. Har passat jättebra under sommarens värme.

Tyckte att min loppisfyndade emaljskylt passade perfekt.  

Av Zetterblom - 1 augusti 2010 11:18

Vad har jag hunnit ägna mej åt sen sist då. Jo jag och dotterna har varit uppe hos mormor och morfar en sväng till för att kolla till nyopererade morfar. Dottern har varit på semester men farmor, farfar, faster och kusin vitamin. 4 dagar helt barnfritt. Det kändes jättekonstigt eftersom vi bara ber om barnvakt om vi ska på fest eller dyl. Annars gör vi det mesta tillsammans som familj. Men oj vad saker blev gjorda här hemma. Ett jättefint fågelhus snickrade vi (ska visa bild så fort vi satt upp det) en fin bänk snickrade vi till dottern och var och köpte ny säng till henne. Sen hann jag ju med att pyssla lite här hemma med.

Vi har varit på västkustsemester i husvagn också. Skummeslövstrand med underbara stranddagar. Sen lite utflykter också. Gjorde ett skojigt fynd i Ängelholm i en butik.

Spiran som syns på bilden är fyndet från Ängelholm. Tavlan är ett loppisfynd. Plåtskåpet som spiran står på är ett gammalt elskåp jag räddat från en förrådsstädning.

 

Det underbara havet, och min underbara hund som tycker det högsta nöjet med att doppa sig är att man "får" böka i sanden efteråt.

Dottern och Otto som smyger bland morfars och mormors vinbärsbuskar. Ja mumin är ju med som vanligt. Det är nog världens mest beresta mumintroll (och älskade).         

Ovido - Quiz & Flashcards