Alla inlägg den 31 december 2009

Av Zetterblom - 31 december 2009 18:38

Vilken härlig nyårsafton. Vi har startat dagen med att gå en promenad. Eftersom det nu för en gångs skull ligger massor med snö överallt och är kallt så har vi kunnat ta fram vår hundsläde. Vi gick en bit så Otto kunde mjuka upp och rasta av sig sen fick han jobba lite. Både Otto och dotter (som åkte i släden) njöt i fulla drag, så härligt. Min man amatörfotografen lekte med sin 40 års present och fick faktiskt in några riktigt bra kort (ja efter att jag insruerat honom hur när och var han skulle foto givetvis. Kontrollbehov var det ja.).  

Väl hemma efter 3 timmar så körde vi snowracer och grillade köttbullar. Som ni kan se nedan så kan man göra nästan vad som helst för en köttbulle. Sen gick vi in och hade familjeturnering i Wii. Nu börjar middagen och bli klar. Man och dotter ansvarar för förrätt och efterrätt. Jag för varmrätt. Det blir potatisgratäng, lammfilé, chevréostcremé och kokt sparris med rödvinssås.

GOTT NYTT ÅR allihop.

  Visst är han väl för söt våran lille plutt. Stor och stark är han med.  


Av Zetterblom - 31 december 2009 17:58

Ja efter alla marknader shopping resor och utställningar så kom faktiskt julen. Och dessutom väldigt efterlängtad. LEDIGT! Så skönt! Lite stress på julaftons morgonen dock för att få med allt från hundmat, långkalsonger till julklappar. Men så bar det iallafall iväg först till makens släktingar, för att sedan styra kosan norrut (mot mindre snö och föräldrahemmet). Så skönt det var att bara sätta sig framför Kalle Anka på eftermiddagen och pusta ut när vi kom fram. Resten av eftermiddagen och kvällen var helt perfekt. Sen kom juldagen. Make och dotter ligger heldäckade i någon slags magåkomma. Vad skönt att jag slapp det trodde jag. På eftermiddagen var även jag däckad. God Jul var det ja. Tack snälla mor och far för att ni stod ut med oss kräksnissar. Jag hade inte behövt oroa mej så innan jul för att orka stå emot all god julmat, godis och procenthaltiga drycker. Inga problem.

Men julmys har vi hemma ändå.

    


Ovido - Quiz & Flashcards